Офіційний сайт

Кролевецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 5 Кролевецької районної ради 

Азбука для батьків 

А – азбуку виховання повинні знати всі батьки.
Б – будьте при дітях витриманими у своїх вчинках.
В – вас запитують – уважно слухайте, дайте відповідь.
Г – говоріть з дитиною у зрозумілій для неї формі.
Д – дайте можливість дитині виявити самостійність.
Є – єдність між педагогами і членами сім`ї – запорука успішного виховання.
Ж – життя дитини повинно бути заповненим посильною працею.
З – знайте: основи виховання закладаються з раннього дитинства.
І – ігри – запорука здорового фізичного розвитку дитини.
К – корисно знати: любов до дитини має бути поміркованою.
Л – любов до рідного краю виховуйте з дитинства.
М – мама і мир - найдорожче для дітей.
Н – не говоріть дітям неправду.
О – одяг має бути охайним.
П – прагніть завжди чинити з дітьми справедливо.
Р – розмовляйте з дітьми часто, співайте разом.
С – стежте за своєю поведінкою, бо діти наслідують вас.
Т – трудитися навчайте з раннього віку.
У – успіх у вихованні залежить від здорової атмосфери в сім`ї.
Ф – фізкультура повинна стати для дитини улюбленим уроком.
Х – хай завжди дитина відчуває інтерес до себе.
Ц – цілеспрямованість у вихованні допоможе досягти значних успіхів.
Ч – частіше бувайте з дитиною на природі.
Ш – шум – ворог здоров`я дитини.
Щ – щастя і радість дітей – у ваших руках.
Я – якщо хочете, щоб ваша дитина була ввічливою, справедливою, чесною, ставилася до всіх з любов`ю, дотримуйтесь цих порад самі.

 

Пам`ятка для батьків 

1.     На прикладах, взятих із життя, демонструйте дітям зразки чесного виконання обов`язку перед суспільством і сім`єю.

2.      Відвідуйте збори і заняття для батьків.

3.     Виділіть школяреві постійне робоче місце.

4.     Привчайте учня до охайності, дбайливого ставлення до шкільного майна і навчальних посібників.

5.     Щоденно цікавтесь успіхами дитини в школі. Радійте успіхам малюка, допомагайте йому, але пам`ятайте, що допомога і контроль не повинні бути муштрою, моралізуванням.

6.     Сприяйте тому, щоб дитина брала участь у заходах, які проводяться в класі або школі.

7.     Намагайтеся вислухати дитину до кінця. Поділитися своїми враженнями – природна потреба малюка.

8.     Організовуйте дозвілля дитини.

9.     Систематично привчайте дитину до праці.

10.  Пам`ятайте, що тільки разом зі школою можна добитися бажаних результатів у вихованні і навчанні дітей. Учитель – ваш перший порадник і друг. Радьтеся з ним і підтримуйте його авторитет. Зауваження щодо роботи вчителя висловлюйте у розмові з ним. Не робіть у присутності дітей.

 

Батьки і діти! Діти і батьки!
Нерозділиме і довічне коло.
(Народна мудрість)
 

Мистецтво жити з дітьми 

Сім`я – найбільша людська цінність. В сім`ї під керівництвом та з допомогою батьків дитина пізнає навколишній світ у всіх його складностях і багатогранних виявленнях, тут проходить їх громадянське становлення, формується світогляд та естетичні смаки.

Здійснюючи раннє виховання в сім`ї, батьки створюють умови для повноцінного фізичного та психологічного становлення особистості, забезпечення дитині почуття захищеності, рівноваги, довіри, формують активне, зацікавлене ставлення до оточуючого середовища.

З сім`ї протоптується стежка до школи. І вже тоді – в життєву дорогу ведуть два розуми, два досвіди: сім`я і школа.

У шкільному віці основу виховання в сім`ї складає формування:

- духовно здорової людини;

- гуманістичної моралі;

- готовності до праці;

- патріотичних почуттів;

- естетичної культури;

- високоінтелектуальної особистості.

У сім`ї проходить засвоєння морально-естетичних норм через основні народно-педагогічні традиції сімейного виховання:

- вшанування новонародженої дитини і її батьків, бабусь і дідусів;

- вивчення з дітьми колискових пісень, читання казок;

- відзначення сімейних свят;

- відзначення календарних, обрядових свят;

- знайомство з Біблією та 10 моральними заповідями;

- екскурсії в природу;

- виховання господаря дому, землі, на якій живе дитина.

Рекомендації батькам

1.     Сприяйте роботі своїх дітей і постійно контролюйте її.

2.     Визначте постійне місце дитини, де б зручно було б виконувати домашнє завдання, читати книжки, газети. Світло повинно падати на книгу або зошит із лівого боку.

3.     Стежте, щоб дитина вчасно приходила до школи та своєчасно поверталася. Контролюйте, чи не було пропусків уроків, запізнень без поважних причин.

4.     Вимагайте, щоб дитина починала виконувати уроки у передбачений режимом час. Після кожних 50 хвилин занять -  10 хвилин відпочинку.

5.     Не відривайте дитину від роботи під час виконання домашнього завдання.

6.     Перевіряйте виконані письмові роботи, нехай дитина розповість вивчене своїми словами, відповість на запитання.

7.     Майже щоденно продивляйтесь щоденник дитини.

8.     Виховуйте любов до навчання та школи, повагу до вчителя, старших.

9.     Не критикуйте при дітях учителя, школу; про помічені недоліки в роботі вчителя, школи кажіть самому вчителеві, директорові школи.

10. Частіше розмовляйте з дитиною про те, що було в школі цікавого, що заважає її краще вчитися, дайте поради, поділіться досягненнями у своїй роботі.

11. Один – два рази на місяць відвідуйте школу, розмовляйте з учителями, класними керівниками.

12. Обов`язково відвідуйте всі батьківські збори.

13. Не посилайте дітей купувати цигарки та спиртні напої.

14. Привчайте дитину слухати музику, читати художню літературу, виховуйте інтерес до образотворчого мистецтва, фізкультури.

15. Передплачуйте дітям газету, журнал.

Діагностика сімейного мікроклімату

 

№ п/п

Основні види діяльності і ставлень

Категорія оцінювання

Оцінювання знаком +, -,0

1

Склад сім`ї

повна +

 

неповна -

 

поповнена 0

 

2

Освіта та загальна культура батьків

висока +

 

низька -

 

3

Соціальна орієнтація, громадська активність

позитивна +

 

негативна -

 

4

Матеріально побутові умови сім`ї

задовільні +

 

незадовільні -

 

5

Ставлення до матеріальних цінностей

розумне +

 

нерозумне -

 

6

Трудове виховання в сім`ї

достатнє +

 

недостатнє -

 

7

Заняття та інтереси батьків у вільний час

соціально доцільні +

 

 

соціально недоцільні -

 

 

8

Дотримання морально-правових норм

виражене +

 

невиражене -

 

9

Взаємостосунки між батьками

позитивні +

 

непозитивні -

 

10

Ставлення до виховання дітей

активне +

 

пасивне 0

 

негативне -

 

11

Стосунки з дітьми

дружні +

 

 

байдужі 0

 

 

конфліктні -

 

12

Ставлення до школи

позитивне +

 

 

байдуже 0

 

 

негативне -

 

 Підсумкове оцінювання:
4 - 7 негативних показників – початкова стадія сімейного неблагополуччя,
8 – 10 – середня стадія,
11 – 12 – глибока стадія.

 

Звіт

директора Кролевецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5

 2010 – 2011 навчальний рік  

1. Загальна    характеристика   закладу

Кролевецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 відкрита 01 грудня  1948 року. 
Школа  функціонує на підставі ліцензії на здійснення освітньої діяльності за рівнем середньої освіти:  серія ЗОД-П № 190218, реєстраційний № 218 від 10 грудня  1996 року.
Основні принципи діятельності загальноосвітнього закладу регламентуються Статутом школи, прийнятим на загальних зборах   школи протокол №1 від 13 вересня 2004 року и затвержденим начальником відділу освіти Кролевецької РДА  В.І. Дісковським.
Юридична и фактична адреса школи: 41300, м.Кролевець, площа Свободи, буд 35;  телефон 9-53-78.
На основі ліцензії школа здійснює загальноосвітній процес  у відповідності з рівнями трьох ступенів освіти:
1 ступінь – початкова освіта  – 4 роки;
2 ступінь – базова загальна освіта  – 5 років;
3 ступінь – средня (повна) освіта – 2 роки.
Школа розміщена в центрі міста Кролевець. Будівля школи побудована у 1905 році, має 2 поверхи і розрахована на 3ає 2 поверхи і розрахована на 400 учнів. Школа має спортивний зал, спортивний майданчик, актовий зал, їдальню, бібліотеку, майстерні. Загальна кількість навчальних кабінетів – 17.
 Библіотека налічує  29363 книги, в тому числі 12311 книг – навчальна література.
 Комп’ютерний клас підключений до Інтернету, має 13 комп’ютерів, 1 мультимедійну установку, екран, сканер, принтер і принтер-сканер-ксерокс.
          Кабінети:
-обслуговуючої праці: електроплити, 6  швейних машин, набір столової посуди, манекен, трюмо;
-спортивний зал: лижі  25 пар, козел -1, «кінь» -1, мати – 10, спортивні м’ячі -20,  шведська стінка,  баскетбольні щити с кільцами-2, волейбольна сітка -1.
Традиції школи:
  • повага до особистості дитини;
  • створення умов для реалізації індивідуальних здібностей кожної дитини;
  • продовження освіти учнів;
  •  збереження і передача педагогічного досвіду;
  • зосередження уваги на використанні сучасних технологій, у поєднанні з ефективним традиційними  методами навчання;
  • активне включення  Випускників школи у навчальний процес;
  • використання традиційних заходів як засіб виховання особистості;  
Партнерами школи являются:
  • Будинок дітей та юнацтва
  • Краєзнавчий музей
  • Кролевецький хлібзавод
  • Школа мистецтв
  • Концерн «Укрросметал»
  • Харківський національний економічний університет
  • Бібліотеки міста
  • Випускники школи
 В школі реалізуються програми:
  • Програма «Здоровий спосіб життя» 1 - 11 класи
  • Програма «Обдаровані  діти» 1- 11 класи
  • Програма  «Українознавство» 1-11 класи
  • Програма «Першокласник»
1.1.           Контингент  учнів
Навчальний рік
Кількість
класів
Кількість учнів
2010/2011
11
264
Аналіз даних дозволяє зробити висновок, що контингент учнівської молоді стабільний і є перспективи на збільшення.
Контингент учнів, які навчаються в школі №5 дуже різний.  Соціальна діагностика мікрорайону  показала різні рівні особистісного розвитку дітей: від дітей с високим рівнем розвитку, які мають інтелектуальні, музичні,  художні, спортивні здібності до дітей з послабленим інтелектуальним розвитком.
 СОЦІАЛЬНИЙ СКЛАД УЧНІВ 
Показники
2010-2011 навч. рік
Кількість
%
Кіл-ть учнів, які навчаються у школі. Із них:
264
100
1.Діти із повних сімей
186
70.5
2.Діти из неповних сімей
75
28
3.Діти из багатодітних  сімей
3
1.1
4.Діти из соціально незахищених сімей
1
0.4
5.Діти, які знаходяться під опікою
3
1.1
6.Діти-сироти
3
1.1
7.Діти-інваліди
7
2.7
8.Діти из неблагополучних сімей
7
2.7
9.Учні, які знаходяться на ВШК обліку
2
0.8
11.Учні, які знаходяться на обліку в міліції
-
-
РІВЕНЬ ОСВІТИ БАТЬКІВ УЧНІВ І-х  КЛАСІВ  

Освіта

2010-2011 навч. рік

Вища

9

Серед.-техн.(спец.)

21

Середня

15

Неповне середне

-

Аналіз таблиць  дозволяє зробити висновок: школа має великий відсоток дітей  з неповних, багатодітних, соціально незахищених сімей, тому необхідно розвивати  систему роботи з учнями та їх батьками (законними  представниками). Таблиця показує, що більшість батьків бажають для своїх дітей вищої освіти і, звичайно, це підвищує вимоги батьків до якості освіти, яку надає школа.
  2. Зміст і забезпечення освітньої діяльності       
2.1 Освітня  програма, концепція развитку закладу   
     Освітня програма має на меті забезпечити виконання державних обов’язкових стандартів початкової, базової загальної і середньої освіти. Основою освітніх програм ЗОШ №5 є принципи доступності, неперервності і варіативності освіти.  
  На основі досягнутих результатів і традицій школи, враховуючи тенденції розвитку освіти в Україні та Світовий досвід, соціально- політичну та культурну ситуацію в країні, сформульовані  цілі, пріоритетні напрямки  навчальної програми:
- створення найбільш сприятливих умов для становлення і розвитку особистості дитини, задоволення її освітніх та творчих потреб;
          - формування особистості фізично і морально здорової, освіченої, культурної, готової для подальшого розвитку, саморозвитоку і самореалізації;
- забезпечення соціальної адаптації до життя в суспільстві, допомога  дитині жити в мирі та гармонії з людьми, природою і культурою.
Концепція освіти школи заснована на наступних принципах:
  • гуманізація освіти (пріоритети суспільних людських цінностей, особистісного та індивідуального підходу до навчання);
  •  гуманітаризація  освіти (формування моралі і духовності на основі загально культурних та національних традицій);
  •  демократизації освіти (реалізація педагогічної співпраці, самоорганізація та самовизначення у виборі форм, методів і прийомів навчання, які не є порушенням прав дитини та універсальних цінностей);
  • екологозація навчального процесу (бачення себе у відносинах з природою, суспільством, цілісне бачення світу, обізнаність про роль і місце людини на землі, в просторі, тощо);
  • неперервність освіти;
  • персоналізації, диференціація та інтеграція навчання.
       Школа надає можливості отримати освіту на всіх її ступенях. В школі І ступеня  навчання ведеться по традиційним програмам, де велика увага приділяється  моральному, естетичному і фізичному розвитку. На цій ступені навчання починається вивчення російської та іноземної мови.
Школа II ступеня працює  над реалізацією рівневої диференціації, щоб розвинути потенціал і здібності кожного учня.
 Школа III ступеня – це орієнтація на профільне навчання, вибір поглибленого вивчення предметів.
Навчально – виховний процес у школі будується на основі класно-урочної системи в режимі п’тиденки.
В школе функціонує  група продовженого дня для учнів 2-4 класів. Процес навчання організовано  в 1 зміну. Початок занять о 8.
 Комплектування перших класів школи проходить з 1 квітня по 31 серпня щорічно.  
Комплектування десятих класів починається в січні з урахуванням побажань і анкетування учнів для формування  профільних класів ІІІ ступеня і закінчується в серпні поточного року.
Початок навчального року 1 вересня, закінчення навчального року регламентується документами органів управління освітою.
Розклад складається з урахуванням санітарно-гігієнічних вимог.
    Реалізуючи освітні програми, педагогічний колектив прагне побудувати цілісну систему, що забезпечує оптимальні умови для адаптації, соціалізації освіти, виховання і розвитку особистості школяра шляхом інтеграції базової та додаткової  освіти, створити психологічно комфортне оточення для дітей з різними стартовими  можливостями. Вчителі формують в учнів позитивне ставлення до навчання як необхідної умови для особистісного зростання, подолання негативних особливостей емоційно-особистісної сфери шляхом включення дітей до успішної діяльності (навчання, творчість, дизайн, трудова та інші)
        В ході реалізації Програми розвитку  (2010 – 2013 р.р.) в школі повинні статися наступні зміни:
  • перетворення  школи  в  розвивальну систему;
  • оновлення інформаційно - технологічного обладнання;
  • введення здоров’язберігаючих та інноваційних навчальних технологій (проектів і академічних досліджень);
  • перехід навчального процесу на якісно новий рівень за рахунок моніторингу якості освіти;
  •  формування внутрішкільної системи підвищення професійної компетенції вчителів (наприклад проведення   серії семінарів по проектим дослідженням)
 
2.2Навчальний  план
 
Навчальні плани розроблені у відповідності з Типовими навчальними планами, розробленими Міністерством освіти і науки України та врахованими змінами.
Навчальний план визначає:
  • відповідно до типового плану навчальні курси, які необхідні для вивчення в школі кожного ступеня ;
  • рекомендації щодо розподілу часу  для досягнення вимог державних освітніх стандартів загальної освіти;
  •  максимальний обсяг навантаження школярів;
  •  максимальний об’єм домашніх завдань. 
  Навчальний план складається для кожного ступеня окремо, де вказується перелік обов’язкових для вивчення предметів.
                Навчальний план передбачає: 4 роки початкової освіти,  5 років основної школи та 2 роки старшої школи. Тривалість навчального року - 34 тижні.
          Тривалості уроків для 1 класу - 35 хвилин, кількість уроків у день у вересні-жовтні - 3, в наступні місяці -не більш, ніж 4, для 2-4 класів відповідно 40 хв., а 5-11 – 45 хв.
Варіативна складова плану використовується для збільшення кількості годин на поглиблене вивчення предметів, введення курсів за вибором, індивідуальні та факультативні заняття
2.3.         Навчальні  програми
 Усі навчальні предмети вивчаються за державними програмами та підручниками затвердженими Міністерством освіти і науки України. Програми відповідають обов’язковому мінімуму змісту навчання, а також статусу загальноосвітньої школи.
2.4.         Принципи складання розкладу уроків
 Розклад занять складається згідно гігієнічних вимог. Він збалансований з точки зору переліку предметів (шкала трудності предметів), передбачається зміна характеру діяльності учнів та умови організації харчування. 
 2.5. Збереження  стабільного рівня змісту освіти та підвищення якості навчального процесу
   У  2010-2011 навчальному році функціонувало 11 класів:  
10 – загальноосвітніх, , 1 – з поглибленим вивченням історії та біології. Навчальний рік закінчили   264 учні , з них на високому рівні - 34 , на достатньому - 72. У навчальному процесі використовувалися урочна та надомна форми навчання.   Стабільний рівень якості та змісту освіти є гарним індикатором роботи педагогічного колективу, і якщо вона зберігається протягом кількох років, то перш за все, це говорить про педагогічну майстерність  вчителів.
  Таблиця підсумків успішності  за  2010 - 2011 навчальний  рік 
 
 
2010-2011 навч. рік
Рівні
Високий
Достатній
2 клас
9
6
3 клас
8
7
4 клас
7
14
5 клас
2
7
6 клас
2
10
7 клас
2
7
8 клас
-
9
9 клас
1
7
10 клас
3
5
Всього:
34
72
 
  
 
         
Шляхи розв’язання проблеми "якість освіти" розглядалися протягом навчального року: звіти успішності,  відвідування  уроків, перевірка журналів, системи оцінювання учнів, системність виставлення оцінок, обговорення на педрадах. "Сильні" позиції зберегли 4, 6  класи. З гарним потенціалом у початковій ланці 2,3  класи. Стараються, але здали свої позиції 7,8, 10 класи. Об’єктом контролю у минулому навчальному році були участь у предметних олімпіадах, змаганнях, шоу, конкурсах. Наприклад, з 2007 до 2010 року кількість учасників різних змаганнях і конкурсах збільшилася з 83 до 140 людей, а участь в олімпіадах зменшилася з       до     .            Однак школа має ядро мотивованих учнів - 106 (40%), що представляє деякий потенціал для збереження  та підвищення рівня і якості освіти.
Якість навчання  в  2010-2011 навчальному році по класах                                                
     Якість освіти в 2010-2011 навчальному році  рік середня по школі була 40%.  Моніторинг якості освіти здійснювався  відповідно до вимог Міністерства освіти та науки України через підсумкові контрольні роботи з основних предметів. Результати наведені в таблиці:
Предмет
Клас
К-ть
учнів
Рівні навчальних досягнень
В.
%
Д.
%
Продолжение »

© krolsh5